About me

Mitt foto
Landskrona, Skåne, Sweden
Political activist | TechGeek

11 okt. 2010

Uppgradering på gång...

Det var inte så farligt trist på jobbet idag, mycket att göra. precis som jag vill ha det, men jag hade nog klarat mig utan gubben som fiser i lokalen o låsas som att det inte var han som gjorde det...

När jag kom hem så blev jag ytterst förvånad. Martin sa igår att han skulle diska sin disk på morgonen innan han skulle sticka iväg till skolan. All hans disk var diskat o stod fint i diskstället. Mycket underligt, han brukar sällan göra det han själv säger...


Sedan skulle jag kolla över min ekonomi o samtidigt uppgradera mitt oprativsystem ifrån "Ubuntu 10.04" till det nya "Ubuntu 10.10" på min laptop. Efter jag blivit färdig med ekonomin, så började jag titta på några Futurama-avsnitt på laptopen samtidigt uppgraderingen pågick i bakgrunden. Det är ganska bra med "Ubuntu(Linux)" att man kan fortsätta använda datorn under tiden man uppgraderar den om man jämnför med "Windows", där kan man inte använda datorn alls under tiden man uppgraderar oprativsystemet. Jag är mycket nöjd över att jag bytade ifrån "Windows" till "Ubuntu(Linux)". 
Om man inte spelar spel på datorn så rekommenderar jag att man bytar till Ubuntu istället...
- PÖSS


Dagens citat:
~ Science, my lad, is made up of mistakes, but they are mistakes which it is useful to make, because they lead little by little to the truth. - Jules Verne ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar