About me

Mitt foto
Landskrona, Skåne, Sweden
Political activist | TechGeek

30 apr. 2014

Svar ifrån Riksdagshörnan: Debatt inför EU-valet 5 Maj


Här är svaret ifrån Riksdagshörnan ang min fråga om varför PP inte var inbjuden till "Debatt inför EU-val":

Hej!

Debatten på måndag är ett arrangemang av Riksdagshörnan och inte Europa Direkt.

Riksdagshörnor är ett samarbete mellan Sveriges Riksdag och biblioteken och finns på fyra bibliotek i Sverige, Malmö, Umeå, Sundsvall och Göteborg.

Samarbetets mål är att underlätta kontakten med väljarna för riksdagens ledamöter. Dessutom förmedlar biblioteken informationsmaterial om riksdagsarbetet.

Tidigare bemannades hörnorna av riksdagsledamöter på måndagar men de senaste två åren har verksamheten övergått till att anordna 1-2 temadebatter varje termin. Vid ett uppstartsmöte i höstas där ledamöterna från Göteborg var inbjudna diskuterade vi ämnen för temadebatterna 2013/2014. Ett starkt önskemål var att ha ett EU-tema inför valet till EU-parlamentet. Eftersom Sveriges Riksdag står som ansvarig arrangör så är det endast riksdagspartierna som blir inbjudan.

Hoppas att ni hittar ett annat forum där ni kan få möjlighet att diskutera era EU-frågor.

Med vänlig hälsning

Ulla-Britt & Berit


Riksdagshörnan
Stadsbiblioteket
Box 5402
402 29 Göteborg
riksdagshornan@kultur.goteborg.se
Berit Ölander
tel: 031-368 33 45
Ulla-Britt Andersson
tel: 031-368 33 62

Mitt mail till dem:

Från: michael.andersson@piratpartiet.se
Till: riksdagshornan@kultur.goteborg.se,
Datum: 2014-04-29 15:23
Ärende: Synpunkt från goteborg.se
Om frågan rör innehållet eller funktionerna på goteborg.se kan du vidarebefordra frågan till redaktionen@goteborg.se


Synpunkt:
Debatt inför EU-valet: 

Hej,
Jag har fått se information att ni ska hålla en paneldebatt inför EU-valet. Vilket jag finner är ett mycket bra och trevligt initiativ av er, för det är ett stort behov utav att få reda på vad partierna vill arbeta med nere i Bryssel. 
Största anledningen över att jag hör av mig till er, är för jag undrar varför Piratpartiet inte är med på deltagarlistan i denna debatt? Det är en skyldighet av er som arrangerar EU-debatten att bjuda in dem som faktiskt invalda i EU sen förra valet. Jag som väljare skulle gärna vilja veta hur ni kommit fram till detta beslutet. 

MVH Michael Andersson

Skickat av:
Michael Andersson
michael.andersson@piratpartiet.se 

1 kommentar:

  1. Kontakta Sveriges Riksdag och fråga dem om vi får vara med.

    SvaraRadera